Ketinate užsiimti prekyba? Planuojate atidaryti elektroninę parduotuvę? Tokiu atveju, individualios veiklos inventorizacija jums turėtų rūpėti ne ką mažiau nei mokesčiai. Inventorizacijos aktas gali būti rašomas laisvąja forma, o tai reiškia, kad čia yra tik standartinės taisyklės – visą aktą surašote savo nuožiūra. Ypač prekiaujantiems ar užsiimantiems gamyba, ši inventorizacija padės sumažinti visas išlaidas. Prekių bei žaliavų likutis gali būti perkeliamas į kitus metus, tad taip išvengsite visų klausimų kaip viską atlikti tinkamai. Žemiau prisegu laisvos formos inventorizacijos aktą, o taip pat skaitykite toliau – galbūt jums ši informacija pravers.
Atliekant inventorizaciją, reikia nurodyti kokių prekių mokestiniu laikotarpiu parduoti nepavyko. Reikia nurodyti jų kainas bei sumas. Tas pats taikoma ir gamybos srityje, tik čia jūs galite perkelti ne prekių likutį, o nepanaudotas medžiagas, žaliavas, kažkokias detales ir t.t. Inventorizacijos atlikimo metu jums reikia nurodyti prekės pavadinimą, jų kiekį, vieneto kaina bei sumą, o su gamybinėmis medžiagomis bei detalėmis viskas lygiai taip pat. Pavyzdį galite pasiredaguoti pagal save.
Individualios veiklos inventorizacijos akto pavyzdys čia.
Svarbi informacija:
- Data rašoma akto sudarymo dieną.
- Rekomenduojama sukurti papildomą informacijos eilutę, kurioje būtų nurodoma perkeliamų prekių įsigijimo dokumentų informacija (sąskaitų pavadinimai, numeriai, serijos).
- Užpildžius inventorizacijos aktą, jį reikia registruoti apskaitos žurnale. Visa suma turi būti nurodoma žurnalo 6 langelyje su „-” (minuso) ženklu.
- Žurnale „Operacijos turinys” langelyje reikia nurodyti „Neparduotos prekės” ar „nepanaudotos medžiagos” ar kt.
- Trečiame žurnalo laukelyje rašote: „2015-12-31, Inventorizacijos aktas NR. 1„.
Turite žinoti, kad individualioje veikloje besibaigiant mokestiniams metams, jūsų išlaidos neturi būti didesnės nei gaunamos pajamos t.y. jūs negalite baigti mokestinių metų su nuostoliais (minusu). Būtent todėl yra atliekama inventorizacija. Mokestinius metus galima baigti su nuostoliais tik tada, kai individuali veikla yra nutraukiama.
Aiškiau kalbant, inventorizacija jums leidžia perkelti nuostolius į kitus metus. Nuostoliai, kurie nebūtų perkelti, jums atneštų tik žalą, nes jūs turėtumėte kitais metais mokėti visus mokesčius nuo gautų pajamų, neatskaičius to likučio savikainos. Tarkime, jeigu jūs visas įsigijimo išlaidas nurašote į nuostolius, tai sekančiais metai jūs jų nurašyti nebegalėtumėte dar kartą ir tektų mokėti nuo visų gautų pajamų, nes jūs tuos nuostolius jau atskaitėte praėjusiais metais. Nuostoliai jums juk jokių mokesčių nesumažina. Jeigu veiklą baigiate ties nuliniu pelnu – mokesčių mokėti nėra nuo ko, o jeigu būnate su nuostoliais t.y. minusu – vėlgi, nėra nuo ko mokėti mokesčių, plius – kitais metais jau mokėsite didesnius mokesčius, nes antrą kartą negalėtumėte atskaičiuoti prekių įsigijimo išlaidų.